woensdag 7 november 2007

Recensie weblog Jelle en Luuk

De weblog van Jelle en luuk ziet er vrolijk (de kleur roze) uit en is dan ook makkelijk om te lezen. De vormgeving is dan ook zeker netjes bijgewerkt en ziet er goed uit.
Je kunt duidelijk in de ‘kantlijn’ zien welke verhalen/gedichten, door Jelle en Luuk zijn gelezen. De short stories zijn goed behandeld aan de hand van title, point of view, plot etc. Het is dan duidelijk waar het verhaal over gaat en zo hoorde het ook volgens de opdracht. De aanbevelingen waarom wij het verhaal wel of niet moesten lezen is soms nogal kort. Kort wil niet zeggen dat het té kort is, maar om iemand echt te overtuigen zou het niet verkeerd zijn als ze vertellen waaróm je dit echt moet gaan lezen. Ook hoe ze aan het verhaal komen, is niet helemaal duidelijk. Wat wel interessant is dat ze ook The Lottery Ticket hebben gelezen. Het is interessant omdat je dan verschillende meningen van andere lezers te weten kunt komen als je er met elkaar over discussieert.
De gedichten zijn goed gekozen: 3 romantische en 3 moderne. Alleen de uitwerking bij de gedichten vinden wij een beetje minimaal. Wat is het plot van het gedicht, niet in elk gedicht zit een plot, maar je kunt wel vertellen waar het verhaal over gaat. De relatie tussen bepaalde kenmerken geven. Ze hebben ook een sonnet op de blog staan, maar er staan bijvoorbeeld geen kenmerken van het sonnet bij (waarom is het een sonnet?).
Maar al met al is het een geslaagde weblog en er zal nog wel een of andere reactie bij geplaatst worden en daar zal het weblog zeker niet op achteruit gaan. Het ziet er goed uit.

Geen opmerkingen: