woensdag 7 november 2007

Recensie weblog Jos en Thomas

Wij moeten zeggen dat deze weblog er op het eerste oog ook zeer verzorgd uit ziet. Het is dan ook zeker geen straf om deze weblog te moeten lezen. In de ‘kantlijn’ staat duidelijk vermeld welke short stories en gedichten er zijn gelezen. Bij de boekverslagen missen wij alleen de titel en de naam van de schrijver, dit is wel handig als je geïnteresseerd zou zijn in het boek. Dan hoef je niet het hele blog door te spitten om achter deze twee items te komen.
De short stories zijn ook behandeld aan de hand van title, point of view etc. Het is echter wel zo dat het niet zéér uitgebreid is. We zijn er ook niet achter gekomen waarom ze voor juist die short stories gekozen hebben en of zij ons deze aanbevelen.
Bij de gedichten is het allemaal zeer kort en niet erg uitgebreid. Dit is natuurlijk geen probleem als het allemaal meteen duidelijk is. Maar soms zou de lezer wel wat meer over het gelezen gedicht te weten willen komen, in ieder geval dat is onze mening. Wie heeft het gedicht geschreven, welke kunstgrepen worden er toegepast? Is het een sonnet of juist niet? Welke vorm heeft het gedicht? Worden er juist gevoelens beschreven of is het juist een verhaaltje? Het zou daarom een suggestie zijn voor Thomas en Jos om dit weblog nog wat up te daten, maar waarschijnlijk zal dit nog gaan gebeuren, want op het moment dat wij deze blog hebben gelezen kon het goed zijn dat hij nog niet helemaal af was. Daarentegen ziet hij er goed verzorgd uit en is het zeer duidelijk. Het is een zeer praktisch blog, je kunt aan de hand van dit blog (in combinatie met een mondelinge toelichting van een van de twee jongens), een goed beeld krijgen van de gelezen short stories en gedichten.

** Wij hebben de recensies op onze eigen site geplaatst, omdat het niet overzichtelijk was om bij elk gedicht aan te geven bij reacties, wat er goed en fout aan was. Want meestal ging het over het algemeen. Als er bij een gedicht namelijk een foutje was gemaakt of juist goede dingen waren, kwamen deze dingen ook weer voor bij andere gedichten of short stories. Wij hebben er daarom voor gekozen om de recensie op onze eigen weblog te plaatsen, zo was het duidelijk voor iedereen. We hebben de mensen van de gelezen blog ook verteld dat ze op onze blog konden zien hoe wij erover dachten.

Geen opmerkingen: